My Market

Klik link ini untuk membeli produk dari usahawan tempatan: http://mymarket2u.com

Wednesday, January 30, 2013

UB40- Kingston Town



Pada asalnya aku tak minat lagu berentak begini, reggae.  Tapi pada tahun 1989 aku bercuti kerumah kawan aku di San Franscisco.  Lebih tepat lagi di Mountain View atau Silicon Valley, San Francisco.

Kawan aku tu bekerja dengan sebuah syarikat perisisan komputer terkenal.  Disana waktu tu cuma ada 2 orang warga Malaysia yang bekerja di syarikat tu, bersama dengan 6 orang warga Indonesia.  Bila ada masa terluang, kami akan pusing kawasan pantai sekitar San Francisco dengan kereta seorang mat Indon tu.  Dia pakai kereta Acura Integra dan CD yang selalu dipasang ialah CD UB40.  Jadi lama-kelamaan aku minat dengan lagu-lagu dari kumpulan UB40, seperti lagu ini, lagu Here I Am, Groovy dan lain-lain lagi.

No comments:

Post a Comment