My Market

Klik link ini untuk membeli produk dari usahawan tempatan: http://mymarket2u.com

Thursday, September 29, 2011

Don McLean- American Pie



Masa aku belajar di Amerika dulu, aku selalu lepak di student center. Ianya merupakan sebuah bangunan yang menempatkan kedai-kedai, restoran-restoran, bar, bilik2 mesyuarat untuk disewa, bowling alley dan indoor game center. Games centernya memang besar dimana terdapat billiard, snooker, bowling, ping-pong, permainan komputer, jukebox dan macam2 lagi. Kira ini tempat lepak2, tempat perjumpaan dan tempat makan2. Disini jugalah tempat pertama aku bekerja sambilan semasa belajar. Aku berkerja sebagai tukang sapu di salah sebuah restoran disitu pada waktu malam. Aku kerja dari pukul 10 malam hingga 2 pagi, ketika musim panas (summer).

Aku selalu pergi ke student center ni untuk makan dan lepak2. Bila ada masa lapang yang lama antara sesuatu kuliah, aku lepak disitu, selalunya di games center. Aku selalunya pergi melihat orang bermain komputer games terutamanya Pac-man. Ada seorang student PhD dari China yang memang cekap bermain permainan itu. Masuk duit sekeping 1 quarter (25 sen) dapat main cukup lama. Bila dia main, ramai yang menonton kerana seronok tengok dia berjaya mencapai peringkat yang orang lain tak dapat capai. Kira dia jadi rujukan permainan Pac-man disitu. Berdekatan situ ada 1 jukebox dan lagu ini memang cukup popular sebagai pilihan ramai. Setiap kali aku pergi, ada saja orang yang masukkan duit untuk mainkan lagu ini pada jukebox.

No comments:

Post a Comment